SvD: Kunderna rasar mot PPM-jätten Allra

Allras kommentar:

SvD påstår i en artikel 15/2 att Allra ägnar sig åt aggressiva försäljningsmetoder och att kundklagomålen ”vällt in”. Vår verksamhet står under tillsyn av Finansinspektionen vilket innebär att vi har strikta rutiner för kvalitetssäkring av vår verksamhet. Vi tar alla synpunkter från våra kunder på stort allvar och anpassar verksamheten om det krävs. Vi får väldigt få klagomål och våra kunder är generellt sätt väldigt nöjda. Vi har ett genomsnittligt betyg om 4,7/5 från de över 400 kunder som recenserat oss på Reco.se.

De klagomål som SvD refererar till är, om man tittar närmare, 65 synpunkter på hundratusentals årliga kundkontakter. Merparten av dessa är rena kundtjänstärenden. Med det sagt, varje klagomål är ett för mycket och när vi har besvarat de frågor som Pensionsmyndigheten nu gett oss så kommer vi omgående att se över hur vi kan förbättra oss.

Här kan du ta del av samtliga kundsynpunkter som har rapporterats till Pensionsmyndigheten: Pensionsmyndigheten kundlogg